Navdušujemo za inženirstvo, tehniko, naravoslovje in inovativnost.


Perspektiva je v elektrotehniki, mi je rekel oče

18 oktober 2024

V torek, 15. oktobra, smo se odpravili v sončno Idrijo, na Gimnazijo Jurija Vege, kjer smo v sklopu projekta Inženirke in inženirji bomo! navduševali mlade za inženirstvo in tehnične poklice. Skozi živahno debato so gostje povezovali tehniko in šport ter predstavili svojo karierno pot in vsakodnevne izzive.

Karin Erjavec, inženirka elektrotehnike iz Kolektorja, je svojo pot začela prav na gimnaziji v Idriji, kjer se je spogledovala z novinarstvom in družboslovnimi smermi, a jo je na koncu prepričala perspektiva elektrotehnike: »Ko sem v zadnjem letniku srečala starejšo študentko iz Idrije, ki je predstavljala Fakulteto za elektrotehniko, sem začela resno razmišljati o tem, da se vpišem. Perspektiva je v elektrotehniki, mi je rekel oče – jaz pa sem želela dokazati, da zmorem.« Kasneje se je izkazalo, da je bila prava odločitev. »Na fakulteti je bilo med 300 študenti samo 10 punc, kar je bil zame velik kulturni šok, saj sem pogrešala družbo deklet,« je povedala in poudarila, da se kljub temu ni počutila samo, saj je hitro našla podporo pri sošolcih, med njimi tudi pri Mateju Likarju, ki ga je poznala že iz gimnazije.

Šport in inženirstvo se prepletajo med seboj

Matej Likar, direktor moške in ženske članske reprezentance iz Košarkarske zveze Slovenije, ki je najprej študiral elektrotehniko, se je nato preusmeril v športno pot: »Tudi v košarki je potrebna natančnost in vztrajnost, kot pri inženirstvu,« je pojasnil in poudaril, da se obe področji prepletata na nepričakovane načine. Petra Čučun, inženirka telekomunikacij, iz podjetja Telemach, se je strinjala in poudarila, da tudi ona ni bila prepričana, kateri študij bi izbrala: »Sprva sem končala srednjo zdravstveno šolo, nato pa začela delati v Telemachu. Vzela sem si leto premora in takrat sem spoznala, da me zares zanimajo telekomunikacije, zato sem svojo študijsko pot nadaljevala na ŠC PET

Jernej Štremfelj, inženir elektrotehnike iz Hidrie je dijakom z navdušenjem opisal, kako je že kot otrok želel razumeti, kako stvari delujejo: »Vedno me je fasciniralo, kako pritisneš tipko na tipkovnici in se na ekranu prikaže črka.«. Danes razvija ventilatorje: »Ventilatorji so preprosti, vendar ko dodamo elektroniko, postanejo bolj kompleksni. Jaz jih programiram in preizkušam v laboratoriju, kako se odzivajo na različne ukaze

Pri sprejemanju odločitev, poslušajte sebe

Dijake ob vpisu na fakultete najbolj skrbi matematika. Erjavec je poudarila, da večina dijakov iz Gimnazije Idrija ni imelo težav z matematiko na fakulteti, saj so imeli dobro podlago: »Na fakulteti smo imeli štiri različne predmete iz matematike, a gimnazija me je dobro pripravila.«

Čučun, je imela z matematiko drugačne izkušnje. Predvsem pa je dijakom položila na srce, da je ključno poslušati sebe in slediti notranjim občutkom pri sprejemanju odločitev. Delila je tudi osebno izkušnjo, ko ji na maturi ni uspelo opraviti matematike. »Vzela sem si leto premora, da sem dokončala matematiko in spoznala, česa si želim. Ta izkušnja me je naučila, da sem sposobna in da se lahko naučim, kar koli si zadam.« Izpostavila je, kako pomembno je vztrajati in si dati čas za osebni razvoj.

Dinamike nikoli ne zmanjka

Gostje so poudarili, da je njihovo delo zelo dinamično. »Za igralke in igralce poskusimo postaviti najboljše možno okolje. Poskrbljeno mora biti za trenerje, fizioterapije in vse, kar košarkarji in košarkarice potrebujejo za doseganje najboljših rezultatov,« je pojasnil Likar in nadaljeval, da je velik izziv tekmovati proti velikim državam, a Slovenija kljub svoji majhnosti uspešno stopa ob bok največjim: »Ko smo na terenu in imamo tekme, je naš tipičen dan hotel-dvorana-hotel-dvorana. Ves čas si vpet v delo, 24 ur na dan. Veliko potujemo in adrenalin pogosto ne popusti niti ponoči.« Z navdušenjem se je spomnil tudi Eurobasketa 2017, ko je Slovenija zmagala: »Celotna država je dihala za en cilj, to je bila fenomenalna izkušnja

Priložnosti v inženirstvu so ogromne

Dotaknili smo se tudi drugih tem, kot so premagovanje izzivov, pomembnost vztrajnosti in iskanje prave smeri. Štremfelj je izpostavil, da so obšolske dejavnosti, kot je njegova ljubezen do glasbe, prav tako ključne za razvoj posameznika, saj pomagajo premagovati tremo in krepijo kreativnost. Erjavec je še posebej nagovorila dijakinje: Punce, ne bojte se inženirstva, saj so priložnosti na tem področju ogromne!«

Vsi gostje so poudarili pomembnost pridobivanja izkušenj iz različnih virov, naj gre za dijaška ali študentska dela. Likar je mladim svetoval, naj preizkušajo različne poklice, saj le tako lahko zares odkrijejo, kaj jih veseli. Čučun pa je zaključila: »Fakulteta ponuja široko znanje, v službi, pa se naučiš dela z ljudmi – potrpežljivost, vztrajnost in samozavest so ključne vrline, ki jih razvijaš skozi celo poklicno pot