Navdušujemo za inženirstvo, tehniko, naravoslovje in inovativnost.


Mentor v očeh mladih prižiga iskre za robotiko

13 avgust 2024

V šolskem okolju so vir spodbud za inovativnost in inženirstvo pravi mentorji in mentorice – brez njih ni podpornega okolja. Mag. Oliver Buček je strasten mentor mladih, ki navdihuje z VEX robotiko in je prejemnik priznanja Inženirska iskra.

Od glasbe do robotike

Buček je učitelj glasbene vzgoje in računalništva ter predan mentor mladih talentov na OŠ Breg. Ponosno nosi naslov VEX ambasadorja, saj aktivno promovira program VEX robotike doma in po svetu. S svojim strokovnim znanjem in bogatimi izkušnjami navdihuje ter podpira mlade, ki se podajajo na pot odkrivanja in inovativnosti v svetu robotike.

Ekipa OŠ Breg s Ptuja, v kateri so Erin Cafuta, Vita Stanovnik in Simon Ščavničar, je zmagovala na mednarodnih tekmovanjih na Finskem, Češkem in v Sloveniji. S temi dosežki so se uvrstili na svetovno prvenstvo VEX Robotics 2024 v Dallasu, kjer se je v različnih kategorijah pomerilo več kot 3.000 ekip. Kot izjemni talenti so postali prepoznavni na globalni ravni.

Učenje skozi praktične izzive

VEX robotika je inovativen izobraževalni program, ki združuje elemente znanosti, tehnologije, inženiringa in matematike (STEM) skozi konstrukcijo in programiranje robotov. Učenci se preko tekmovanj učijo timskega dela, reševanja problemov in tehničnih veščin, kar jih pripravlja na prihodnje izzive v različnih tehničnih poklicih.

Inženirske iskre za prebojne ideje

V sklopu iniciative Inženirke in inženirji bomo! smo junija 2024 že petič podelili priznanja inženirska iskra. Prejeli so jih Filip Boškin, Iztok Marolt Šorn in Miha Unijat z Gimnazije Jurija Vege Idrija, ki so pod mentorstvom Jureta Novaka sestavili svoj FPV dron, projekt TechBEAT ter mag. Oliver Buček iz Osnovne šole Breg s Ptuja za mentorstvo mladim. Posebna pohvala je šla v roke Peskovniku – odprtemu laboratoriju Fakultete za strojništvo Univerze v Ljubljani.

Priznanja inženirska iskra vsako leto prejmejo prebojne, izvirne prakse, projekti, dogodki ali osebe, ki so pomembno prispevali k razvoju, veljavi in navduševanju za inženirski poklic ter inovativnost v družbi. Med nagrajenimi so pogosto posamezniki, projekti in organizacije, ki delujejo v spodbudnem šolskem okolju, kar pomembno vpliva na opredelitev mladih za vstop v inženirski svet.