07 avgust 2024
Trije dijaki Gimnazije Jurija Vege Idrija so pokazali, da so kos velikemu izzivu. Pod mentorstvom Jureta Novaka, zaposlenega v podjetju Hidria, so izdelali čisto pravi FPV dron in za projekt prejeli Inženirsko iskro.
Od ideje do prvih komponent
Filip Boškin, Iztok Marolt Šorn in Miha Unijat so skupaj z mentorjem Juretom Novakom začeli s podrobno fazo načrtovanja in izbire ustreznih komponent. Najprej so zasnovali okvir drona, nato namestili motorje, propelerje in vse potrebne elektronske komponente. Naslednji korak je bil programiranje krmilnika, ki upravlja letenje drona. Dijaki so preizkusili različne konfiguracije in prilagoditve, da bi dosegli optimalno stabilnost in manevriranje. Po številnih testnih letih in prilagoditvah so dron uspešno pripravili na letenje.
Podpora iz sveta gospodarstva
Pobuda za projekt je prišla s strani podjetja Hidria, ki si prizadeva navdušiti mlade za inženirske poklice. Dijaki so sprejeli izziv in v projektu pokazali predanost ter ustvarjalnost. S projektom so pridobili pomembne veščine in izkušnje, ki jim bodo koristile v prihodnosti. Takšen način sodelovanja med izobraževalnimi ustanovami in gospodarstvom pa prispeva k razvoju mladih talentov ter jih spodbuja k izbiri tehničnih poklicev.
Inženirske iskre za prebojne ideje
V sklopu iniciative Inženirke in inženirji bomo! smo junija 2024 že petič podelili priznanja inženirska iskra. Prejeli so jih Filip Boškin, Iztok Marolt Šorn in Miha Unijat z Gimnazije Jurija Vege Idrija, ki so pod mentorstvom Jureta Novaka sestavili svoj FPV dron, projekt TechBEAT ter mag. Oliver Buček z Osnovne šole Breg s Ptuja za mentorstvo mladim. Posebna pohvala je šla v roke Peskovniku – odprtemu laboratoriju Fakultete za strojništvo Univerze v Ljubljani.
Priznanja inženirska iskra vsako leto prejmejo prebojne, izvirne prakse, projekti, dogodki ali osebe, ki so pomembno prispevali k razvoju, veljavi in navduševanju za inženirski poklic in inovativnost v družbi. Med nagrajenimi so pogosto posamezniki, projekti in organizacije, ki delujejo v šolskem okolju, ki pomembno vpliva na opredelitev mladih za vstop v inženirski svet.