Navdušujemo za inženirstvo, tehniko, naravoslovje in inovativnost.


Četudi ne boste inženirji, imejte inženirsko miselnost

22 november 2022

V petek, 11. novembra 2022, smo se na dogodku z naslovom Ne teslo, Tesla bom družili z dijaki Gimnazije Jesenice. Sogovorniki so mlade popeljali čez svoje poti odločanja za inženirski študij in razkrili, kako izgleda delo inženirjev.

Brez učenja fakultete ne končaš

Aljaž Ferencek, poslovni analitik v podjetju Loftware, je želel postati pilot, a je kmalu ugotovil, da zaradi visokega finančnega vložka to ne bo mogoče. Svoj prosti čas je že v srednji šoli izkoristil za izdelavo spletnih strani, zato je bil študij organizacije in management informacijskih sistemov logična izbira. Tekom študija je ugotovil, da je bila izbira res prava: »Sem tip človeka, ki rad ves čas raziskuje in se uči. Na fakulteti sem lahko preizkusil veliko različnih stvari in tako sem ugotovil, kaj mi je res všeč.«

Nasprotno pa je bila za Matica Rogarja, vodjo oddelka za podatkovno znanost v podjetju ADD, odločitev za študij matematike dokaj naravna – zdela se mu je enostavna in znanje je želel deliti tudi z drugimi. Želja o poučevanju je sicer tekom študija minila, vseeno pa je ugotovil, da je matematika na fakulteti veliko bolj zanimiva kot v srednji šoli. Vseeno je iskreno poudaril, da študij ni lahek: »Četudi si zelo pameten in si imel v srednji šoli pri matematiki odlične ocene, fakultete ne boš končal, če se ne boš učil.«

Inženirstvo je kreativen poklic

Bivšo gimnazijko, Katjo Klinar, raziskovalko na Fakulteti za strojništvo Univerze v Ljubljani, so naravoslovni predmeti navduševali že v srednji šoli. Odločila se je za študij fizike, v želji po uporabi znanja v praksi in zaradi večjih možnosti za zaposlitev pa se je kasneje vpisala na magistrski študij strojništva. Tam je zaključila tudi doktorski študij, vseeno pa rada razbije stereotipe o znanstvenikih: »Vsako podjetje ima raziskovalce, za katere pa ni nujno, da imajo doktorat. Pomembno je le, da znajo poiskati rešitev na drugačen način, kot ostali.«

Pri Tomu Sodji, strokovnemu sodelavcu za konstruiranje v podjetju Hidria, pa je želja po inženirstvu in strojništvu tlela že od otroštva: »Inženirstvo je kreativen poklic. Vsaka problem ima tisoč rešitev in ti moraš izbrati pravo.« Ob vpisu na fakulteto je razmišljal o gradbeništvu, a je na srečo, kot pravi sedaj, pristal na strojništvu. Dijake je spodbudil: »Naravoslovne fakultete morda ne veljajo za najlažje, dajo pa ti občutek, da se da vse naučiti. To je ključno pri študiju in delu.«

Danes so problemi danes interdisciplinarni

Da včasih odločitev za inženirski študij ni vedno lahka, pa je povedala Natalija Šmitran, bivša dijakinja gimnazije. V srednji šoli sta jo zanimala tako naravoslovje kot družboslovje. Kljub pomislekom glede matematike se je odločila, da je strah odveč in se vpisala na Fakulteto za strojništvo. Priznala je, da faks ni lahek, a vendar: »Če te področje dejansko zanima, ni težko. Super je, ko imaš pred seboj težek problem in ga pravilno rešiš. Občutek je neprecenljiv.«  

Sogovorniki so z mladimi delili tudi opogumljajoče informacije. Rogar je poudaril: »Trg dela je danes zelo odprt, priložnosti je neskončno. Inženirjem ni potrebno iskati služb, ker jih podjetja poiščejo sama.« Klinar pa jih je pomirila, da nobena njihova odločitev ni dokončna in da so danes potrebna različna znanja: »Problemi so danes interdisciplinarni. Če jih želiš rešiti, potrebuješ različne stroke.«

Praktične izkušnje bolj koristne kot ocena 10

Ob koncu so gostje z dijaki delili nekaj nasvetov, kako se lažje odločati na razcepu izobraževalnih poti. Šmitran je iz prve roke svetovala, naj se ne sekirajo preveč: »Velikokrat boste padli, dobili slabo oceno na faksu. A življenje ni le študij, ne pozabite na svoje hobije in zabavo.« Ferencek se je strinjal, naj se ne bojijo neuspeha, in dodal: »Inženirjem je skupen način, kako pristopajo k problemu. Četudi na začetku ne vedo, kako ga rešiti, so prepričani, da bodo našli rešitev. Tudi, če ne boste nikoli inženirji, obdržite inženirsko miselnost: problemi bodo vsak dan. Imejte v glavi, da jih boste rešili.«

Rogar pa jim je svetoval, naj iščejo priložnosti: »Med študijem ne mislite le na fakulteto in ocene. l se delavnic, sodelujte pri projektih. Takšne izkušnje vam bodo pogosto bolj koristile kot ocena 10.«