Navdušujemo za inženirstvo, tehniko, naravoslovje in inovativnost.


BODOČI INŽENIRJI SO NAVDUŠILI S PROAKTIVNOSTJO IN RADOVEDNOSTJO

25 oktober 2019

»Glede na izjemno rast gospodarstva na področju tehniške stroke in modernih tehnologij na Gorenjskem, je razvoj in izobraževanje novih inženirk in inženirjev v našem okolju še kako pomembna tema,« je na dogodku Ne teslo, Tesla bom!, ki je del projekta Inženirke in inženirji bomo, povedala ravnateljica Strokovne tehniške gimnazije ŠC Kranj mag. Lidija Goljat Prelogar.

Omenjena gimnazija se je pridružila projektu, ker verjame, da kot šola lahko veliko prispeva k širjenju novih generacij mladih v tehniških, inženirskih poklicih. Skupaj z dijaki gradi pet pomembnih vrednot in prepričanj: odličnost, inovativnost, podjetnost, mlade vodje in njihove talente. »Naši dijaki so zakon«, je navdušeno poudarila na dogodku. Ana, Matija, Miha, Aljaž in Kristjan so s konkretnimi idejami, rešitvami in projekti, na katerih uspešno delajo, potrdili njeno izjavo.

Svež način povezovanja: senčenje
Navdušil je tudi njihov pilotni projekt t. i. senčenja inženirjev. Dijaki so posamično odšli v različna podjetja in tam cel dan preživeli s enim od inženirjev. Opazovali so kaj in kako delajo ter si tako ustvarili vtis, kaj jih čaka, ko bodo tudi sami začeli delati kot inženirji. Tako mladi kot senčeni so bili nad izkušnjo prijetno presenečeni in projekt bo Strokovna tehniška gimnazija ŠC Kranj skupaj s partnerskimi podjetji nadaljevala tudi v prihodnje.

Nasveti za bodoče inženirje
Okrogla miza je bila pika na i v celotni zgodbi o navduševanju za inženirske poklice. Jan Šinkovec, direktor podjetja Agromehanika, gorenjske Gazele 2019, Matevž Fazarinc,vodja inženiringa v podjetju Knauf Insulation, Nina Zalaznik, produktni vodja za pametne gospodinjske števce v podjetju Iskraemeco, Rok Okorn, direktor sektorja Podpora v PE Dostop v Iskratelu ter Teja Primožič, študentka Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani so mladim zaupali svoje zgodbe o izzivih izbire študija, prvih korakih v podjetje ter svoje izkušnje in nasvete za bodoče inženirje. Dijake je zanimalo predvsem, ali so si sogovorniki na začetku študija predstavljali, da bodo delali to, kar delajo danes, kako so doživeli prihod v podjetje in kako napredovali v vodje.

Inženir mora znati tudi sodelovati
Nina Zalaznik je poudarila pomen trdega dela in prodornih idej. Delati je treba prave stvari in dati vse od sebe, da podjetje raste in ustvarja dobiček. Rok Okorn je dodal, da v življenju ni tako pomembno, kako se odločiš, je pa pomembno, da to potem izpelješ do konca in vztrajaš. Kot inženir se ne moreš skriti, saj od tebe pričakujejo rešitve, rezultate. Bližnjic ni. Treba je pokazati znanje, interes in potencial.

Matevž Fazarinc je dijakom priporočil, da se na fakulteti čim prej vključijo v različne projekte, saj tam dobijo ključno znanje. Inženirji so včasih pretrdi in morajo krepiti mehke veščine. Pridobiš jih s tem, ko kdaj 'padeš', ko se izpostavljaš, pogovarjaš – tako se naučiš razumeti druge, sodelovati in vzpostavljati odnose, ki so v podjetju odločilni, da uspeš kot inženir ali kot vodja.

Jan Šinkovec je na osnovi življenjskih izkušenj poudaril, da so uspešni tisti, ki se v kritičnem trenutku znajo odločiti hitro in pravilno. Je pa res, da 100-% pravilnih odločitev v življenju ni. Teja Primožič je sicer še študentka, vendar že pridobiva izkušnje na različnih področjih, od organizacije dogodkov do vodenja projektov, vse to v povezavi z računalništvom in informatiko, ki sta njeno študijsko področje.

Foto: Šolski center Kranj